POLITYKA PRYWATNOŚCI I COOKIES
PRZETWARZANIE DANYCH OSOBOWYCH
I. Informacje ogólne
Niniejsza Polityka Prywatności określa zasady przetwarzania i ochrony danych osobowych przekazanych przez użytkowników odwiedzających i/lub korzystających ze strony internetowej pod adresem www.kaufnet.pl (dalej: Użytkownik), prowadzonej przez sprzedawcę tj. spółkę
Kaufnet Polska sp. z o.o. z siedzibą w Starych Babicach, przy ul. M. Wołodyjowskiego 49 D, 05-082 Stare Babice, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, pod numerem KRS 797064, REGON 383984488, NIP 5272900559, której kapitał zakładowy wynosi 5.000,00 zł (dalej: Administrator).
Odwiedzając stronę internetową pod adresem www.kaufnet.pl (dalej: Strona) Użytkownik przyjmuje do wiadomości, iż zasady jej funkcjonowania określone zostały w odrębnym regulaminie, dostępnym pod adresem: www.kaufnet.pl.
W związku z korzystaniem przez Użytkownika ze Strony, Administrator zbiera dane w zakresie niezbędnym do świadczenia oferowanych usług. Poniżej zostały opisane szczegółowe zasady oraz cele przetwarzania danych osobowych gromadzonych przez Administratora podczas korzystania ze Strony przez Użytkownika.
Administrator zastrzega sobie prawo do wprowadzania zmian w niniejszej Polityce Prywatności, a każdego Użytkownika obowiązuje znajomość aktualnej Polityki Prywatności. Przyczynami zmian mogą być w szczególności zmiany w powszechnie obowiązujących przepisach prawa oraz rozwój technologiczny Strony, np. skorzystanie z nowych narzędzi informatycznych przez Administratora. Każda zaktualizowana wersja niniejszej Polityki Prywatności zostanie oznaczona datą dokonanej aktualizacji u góry dokumentu.
W razie jakichkolwiek wątpliwości w zakresie postanowień niniejszej Polityki Prywatności Użytkownik może kontaktować się z Administratorem drogą korespondencji tradycyjnej.
Polityka jest na bieżąco weryfikowana i w razie potrzeby aktualizowana. Aktualna wersja Polityki Prywatności została przyjęta i obowiązuje od dnia 26.01.2024 r.
II. Administrator danych osobowych
Administratorem danych osobowych Użytkowników jest spółka Kaufnet Polska sp. z o.o. z siedzibą w Starych Babicach, przy ul. M. Wołodyjowskiego 49 D, 05-082 Stare Babice, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, pod numerem KRS 797064, REGON 383984488, NIP 5272900559, której kapitał zakładowy wynosi 5.000,00 zł, e-mail palety@kaufnet.pl.
III. Inspektor Ochrony Danych
Administrator nie wyznaczył Inspektora Ochrony Danych. We wszelkich sprawach ochrony danych osobowych i realizacji swoich praw, należy kontaktować się bezpośrednio z wybranym Administratorem.
IV. Dane kontaktowe Administratora
Z Administratorem można się skontaktować przesyłając korespondencję na adresy wskazane w pkt. II powyżej.
V. Źródło pochodzenia danych i kategorie danych
Administrator gromadzi i przetwarza tylko te dane, które Użytkownik sam poda (z zastrzeżeniem zbieranych automatycznie danych za pomocą plików cookies).
VI. Zakres przetwarzania danych osobowych
Administrator pozyskuje i przetwarza dane osobowe takie jak: imię, nazwisko, adres poczty elektronicznej, numer telefonu, adres siedziby lub adres korespondencyjny, numer NIP.
Administrator nie przetwarza danych szczególnych kategorii Użytkowników.
Dane osobowe Użytkownika przetwarzane są w zakresie:
- niezbędnym do korzystania ze Strony,
- komunikowania się z Użytkownikiem,
- przygotowywania ofert dla Użytkownika i dostosowania świadczonych usług do indywidualnych potrzeb Użytkowników,
- tworzenia bazy klientów Administratora – pod warunkiem wyrażenia zgody przez Użytkownika na przetwarzanie danych w tym celu,
- analiz aktywności Użytkowników na Stronie, a także ich preferencji w celu poprawy stosowanych funkcjonalności i świadczonych usług,
- analiz aktywności Użytkowników na Stronie, a także ich preferencji w celach reklamowych i marketingowych,
- a także – w przypadku zaistnienia takiej konieczności – w zakresie zabezpieczenia informacji na wypadek prawnej potrzeby wykazania faktów, ustalenia, dochodzenia lub obrony przed roszczeniami i obrony praw Administratora.
VII. Cele przetwarzania danych osobowych i podstawa prawna przetwarzania
Mając na uwadze zakres przetwarzania danych osobowych, wskazany powyżej, Administrator wskazuje szczegółowo, iż dane osobowe są przetwarzane przez Administratora w celach wskazanych poniżej i w oparciu o następujące podstawy prawne:
- kontaktu z Użytkownikami przez Administratora, w tym przesyłania ofert produktów dla Użytkowników na ich żądanie/wniosek – w ramach odpowiedzi na przesyłane za pośrednictwem dostępnych w ramach strony internetowej formularzy kontaktowych zapytania, prośby o ofertę czy inne wiadomości Użytkowników – na podstawie:
- 6 ust. 1 lit. b RODO – ponieważ przetwarzanie jest niezbędne do wykonania umowy, której stroną jest osoba, której dane dotyczą, lub do podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem umowy,
- 6 ust. 1 lit. f RODO – w zakresie wiadomości niezwiązanych ze świadczonymi przez Administratora usługami – ponieważ przetwarzanie jest niezbędne do realizacji prawnie uzasadnionego interesu Administratora, którym jest dbałość o jakość świadczonych usług, dbałość o wizerunek i dobre imię Administratora oraz opieka nad klientami i potencjalnymi klientami Administratora, w tym poprzez udzielanie odpowiedzi na przesłane przez nich wiadomości lub zapytania;
- dodania Użytkownika do bazy klientów Administratora – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO, tj. zgody Użytkownika, pod warunkiem wyrażenia zgody przez Użytkownika na przetwarzanie danych w tym celu;
- ustalenia, dochodzenia lub obrony przed roszczeniami (w tym na potrzeby zabezpieczenia informacji, które mogą służyć wykazywaniu faktów), związanymi z korzystaniem przez Użytkownika ze Strony – na podstawie art. 6 ust.1 lit f) RODO – ponieważ przetwarzanie jest niezbędne do realizacji prawnie uzasadnionego interesu Administratora, którym jest możliwość ustalenia, dochodzenia lub obrony przed roszczeniami i obrona jego praw oraz zabezpieczenie informacji na wypadek prawnej potrzeby wykazania faktów;
- obsługi żądań/realizacji praw osób których dane są przetwarzane – 6 ust. 1 lit. c) RODO w zw. z art. 13- 21 RODO – ponieważ przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na Administratorze.
VIII. Okres przechowywania danych
- Dane osobowe będą przetwarzane przez Administratora przez okres niezbędny do realizacji celu przetwarzania, tj. w zakresie:
- kontaktu z Użytkownikami przez Administratora – Administrator przetwarza dane osobowe przez okres niezbędny do odpowiedzi na zapytanie Użytkownika lub udzielenia informacji żądanej przez Użytkownika, nie dłużej niż przez okres 30 dni od dnia przesłania wiadomości Administratorowi przez Użytkownika, za pomocą formularza kontaktowego;
- opracowywania ofert produktów dla Użytkowników na ich żądanie/wniosek – Administrator przetwarza dane osobowe przez okres niezbędny do przygotowania oferty danego produktu i przedstawienia jej Użytkownikowi, jednak nie dłużej, niż do czasu upływu okresu przedawnienia określonego aktualnymi przepisami prawa, roszczeń mogących wyniknąć z przedstawionej Użytkownikowi oferty, przy czym zgodnie z art. 118 Kodeksu cywilnego, koniec terminu przedawnienia przypada na ostatni dzień roku kalendarzowego, w którym upływa termin przedawnienia;
- umieszczenia danych Użytkownika w bazie klientów Administratora – Administrator przetwarza dane osobowe do czasu cofnięcia zgody przez Użytkownika na przetwarzanie jego danych w tym celu,
- ustalenia, dochodzenia lub obrony przed roszczeniami oraz obsługi żądań/realizacji praw osób których dane są przetwarzane – Administrator przetwarza dane osobowe do czasu upływu okresu przedawnienia roszczeń mogących wyniknąć z zawartej umowy sprzedaży lub roszczeń związanych z przetwarzaniem danych osobowych, przy czym zgodnie z art. 118 Kodeksu cywilnego, koniec terminu przedawnienia przypada na ostatni dzień roku kalendarzowego, w którym upływa termin przedawnienia.
- Po upływie wyżej wymienionych okresów dane osobowe Użytkownika są usuwane lub poddawane anonimizacji.
- Informacje o zautomatyzowanym podejmowaniu decyzji, w tym o profilowaniu
Dane osobowe Użytkownika nie będą wykorzystywane przez Administratora do zautomatyzowanego podejmowania decyzji, mających wpływ na prawa i obowiązki czy wolności Użytkownika w rozumieniu RODO.
- Kategorie odbiorców danych i odbiorcy danych
- Dane osobowe Użytkownika mogą być przekazywane następującym kategoriom odbiorców i odbiorcom danych:
- podmiotom upoważnionym na podstawie obowiązujących przepisów prawa (zwłaszcza sądom i organom państwowym) – w przypadku wskazanym przez odpowiednie przepisy prawa,
- dostawcom usług zaopatrujących Administratora w rozwiązania techniczne oraz organizacyjne, czy infrastrukturę informatyczną, umożliwiające zarządzanie jego organizacją (w szczególności dostawcom usług informatycznych, serwisowi IT, dostawcom narzędzi i usług analityczno-statystycznych),
- firmom przewozowym realizującym zamówienia pozyskane przez Sprzedawcę,
- dostawcom narzędzi i usług reklamowych i marketingowych,
- dostawcom usług prawnych i doradczych oraz wspierających Administratora w obronie jego praw lub dochodzeniu należnych roszczeń (w szczególności kancelariom prawnym, firmom windykacyjnym, audytorom zewnętrznym),
- osobom upoważnionym przez Użytkownika w ramach realizacji jego praw.
IX. Przekazywanie danych poza Europejski Obszar Gospodarczy
Administratora nie będzie przekazywał danych poza Europejski Obszar Gospodarczy
https://policies.google.com/privacy?hl=pl
X. Uprawnienia Użytkownika
- Administrator zapewnia Użytkownikowi prawo:
- dostępu do danych – uzyskania od Administratora potwierdzenia, czy przetwarzane są dane osobowe Użytkownika, a jeżeli ma to miejsce, uzyskania dostępu do nich oraz przekazania Użytkownikowi informacji w zakresie wskazanym w art. 15 RODO,
- sprostowania danych – żądania od Administratora niezwłocznego sprostowania danych osobowych, które są nieprawidłowe, uzupełnienia niekompletnych danych osobowych,
- żądania usunięcia danych – żądania od Administratora niezwłocznego usunięcia danych osobowych, jeżeli spełniona została jedna z przesłanek określonych w art. 17 RODO, m.in. dane osobowe nie są już niezbędne do celów, w których zostały zebrane,
- ograniczenia przetwarzania danych – wstrzymania operacji na danych lub nieusuwanie danych – w przypadkach wskazanych w art. 18 RODO, m.in. kwestionowania prawidłowość danych osobowych,
- przeniesienia danych do innego administratora danych – otrzymania od Administratora danych osobowych Użytkownika, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego. Użytkownik może przesłać te dane innemu administratorowi danych osobowych lub żądać, by zostały przesłane przez Administratora, o ile jest to technicznie możliwe,
- sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych – w przypadkach określonych w art. 21 RODO, tj.:
- Użytkownik, którego dane dotyczą, ma prawo w dowolnym momencie wnieść sprzeciw – z przyczyn związanych z jego szczególną sytuacją – wobec przetwarzania dotyczących go danych osobowych opartego na art. 6 ust. 1 lit. f) RODO, w tym profilowania na podstawie tych przepisów. Administratorowi nie wolno już przetwarzać tych danych osobowych, chyba że wykaże on istnienie ważnych prawnie uzasadnionych podstaw do przetwarzania, nadrzędnych wobec interesów, praw i wolności osoby, której dane dotyczą, lub podstaw do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń;
- jeżeli dane osobowe są przetwarzane na potrzeby marketingu bezpośredniego, osoba, której dane dotyczą, ma prawo w dowolnym momencie wnieść sprzeciw wobec przetwarzania dotyczących jej danych osobowych na potrzeby takiego marketingu, w tym profilowania, w zakresie, w jakim przetwarzanie jest związane z takim marketingiem bezpośrednim.
- jeżeli osoba, której dane dotyczą, wniesie sprzeciw wobec przetwarzania do celów marketingu bezpośredniego, danych osobowych nie wolno już przetwarzać do takich celów.
- Zakres każdego z ww. praw oraz sytuacje, kiedy można z nich skorzystać wynikają z przepisów prawa, a możliwość skorzystania z uprawnienia zależeć będzie np. od podstawy prawnej wykorzystywania danych oraz od celu ich przetwarzania.
- Z wyżej wymienionych praw Użytkownik może skorzystać wysyłając wniosek listownie lub mailowo na dane Administratora wskazane pkt IV powyżej.
- Aby mieć pewność, że Użytkownik jest uprawniony do złożenia wniosku, Administrator może poprosić o podanie dodatkowych informacji pozwalających na uwierzytelnienie wnioskodawcy.
- Odpowiedź na zgłoszone żądanie zostanie udzielona w terminie nie późniejszym niż 30 dni od dnia wpłynięcia żądania. Każdorazowo, Administrator odniesie się do żądania Użytkownika, odpowiednio uzasadniając dalsze działania wynikające z obowiązków prawnych.
XI. Prawo do złożeniu sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych
w celach marketingowych, w tym profilowania
- Dane osobowe Użytkowników nie będą przetwarzane w celach marketingu bezpośredniego. Jeżeli jednak miałoby to ulec zmianie i dane osobowe Użytkownika byłyby przetwarzane do celów marketingu bezpośredniego (o czym Użytkownik zostanie każdorazowo poinformowany w zaktualizowanej Polityce Prywatności), przysługiwać mu będzie wówczas prawo złożenia w dowolnym momencie, bezpłatnie sprzeciwu, wobec tego przetwarzania, pierwotnego lub dalszego – w tym profilowania i zautomatyzowania podejmowania decyzji – w przypadku jego realizacji, Administrator zaprzestanie tych działań.
- Złożenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych w celach marketingowych Użytkownik może dokonać wysyłając wniosek listownie lub mailowo na dane Administratora wskazane pkt IV powyżej.
XII. Prawo do skargi
Użytkownik ma prawo wnieść skargę do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych (obecnie Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych), jeżeli uważa, że przetwarzanie jego danych osobowych narusza przepisy prawa.
- Prawo cofnięcia zgody
- Jeżeli przetwarzanie danych osobowych Użytkownika następuje na podstawie udzielonej przez niego zgody, w każdej chwili ma on prawo cofnąć zgodę na przetwarzanie jego danych osobowych
- Cofnięcie zgody nie będzie wpływać na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody Użytkownika przed jej wycofaniem.
- Cofnięcia zgody można dokonać wysyłając wniosek listownie lub mailowo na dane Administratora wskazane pkt IV powyżej.
- W niektórych przypadkach, dane mogą nie zostać natychmiast całkowicie usunięte i zostaną zachowane przez okres wskazany w rozdziale VIII pkt 1 lit. e) powyżej, w celu obrony przed ewentualnymi roszczeniami przez czas zgodny z przepisami ustawy kodeks cywilny lub np. w celu realizacji obowiązków prawnych ciążących na Administratorze.
- Każdorazowo, Administrator odniesie się do żądania Użytkownika, odpowiednio uzasadniając dalsze działania wynikające z obowiązków prawnych.
XIII. Informacje o wymogu lub dobrowolności podania oraz konsekwencji ich niepodania.
- Korzystanie z Platformy jest w pełni dobrowolne, jednakże brak podania niektórych danych osobowych wiązać się będzie z brakiem możliwości podjęcia przez Użytkownika określonych działań.
- Osoby, które dokonują rejestracji na Platformie, proszone są o podanie danych niezbędnych do utworzenia i obsługi konta. Podanie tych danych jest wymagane w celu założenia i obsługi konta, a ich niepodanie skutkuje brakiem możliwości założenia konta. Nie podanie numeru telefonu Użytkownika nie będzie skutkować brakiem możliwości założenia konta na Platformie.
- Osoby korzystające z innych formularzy dostępnych na Platformie (opisanych w rozdziale VI) proszone są o podanie danych niezbędnych do przesłania wiadomości w celu otrzymania informacji zwrotnej z konkretnymi informacjami, jak, np. przesłanie oferty, czy wstępna ocena zdolności kredytowej. Niepodanie wymaganych danych skutkuje zatem brakiem możliwości skorzystania z usługi wysłania zapytania do Administratora oraz otrzymania od niego informacji zwrotnej.
- Podanie przez Użytkownika danych, które nie są wymagane przez Administratora do świadczenia przez niego usług na rzecz Użytkownika (np. poprzez Formularz kontaktowy), a także podanie zbyt wielu danych (danych nadmiarowych), których Administrator nie musi i nie chce przetwarzać, następuje na podstawie dobrowolnej decyzji samego Użytkownika pomimo, iż Administrator nie chce tych danych przetwarzać i ich nie wymaga. W takim przypadku przetwarzanie danych przez Administratora odbywa się na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO (tj. zgoda osoby, której dane są przetwarzane), a przetwarzanie takich danych przez Administratora ograniczy się wyłącznie do usunięcia danych nadmiarowych lub ich zanonimizowania.